Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város területén.
Kódszáma: DAOP-3.1.2/A-11-2011-0031

SAJTÓKÖZLEMÉNY (2014. | 11. | 05.)

KERÉKPÁRRAL KÖNNYEBBEN VÁSÁRHELYEN


297,82 MILLIÓ FT EURÓPAI UNIÓS TÁMOGATÁSBÓL VALÓSULTAK MEGA KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉST MEGKÖNNYÍTŐ UTAK ÉPÍTÉSE, FELÚJÍTÁSA, KERÉKPÁRTÁROLÓK TELEPÍTÉSEA DÉL-ALFÖLDI OPERATÍV PROGRAM KERETÉBEN

Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata 330,91 millió forintos összköltséggel, 90%-os 297,82 millió forintos Európai Uniós támogatásból a Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség közreműködésével valósította meg a város kerékpáros infrastruktúrájának fejlesztését, illetve kerékpáros szemléletformáló kampányokat.

A projekt eredményeként mindösszesen 3704 m új gyalog- és kerékpárút épült, 924 m kisforgalmi út került bekapcsolásra az úthálózatba, 1228 m kerékpárút újult meg, továbbá 9 kerékpártároló került elhelyezésre a város több pontján (478 férőhely). A projekt keretében a BringaSuli és a Bringázz a munkába! szemléletformáló, programsorozat valósult meg.

A pályázat közvetlen célja volt a kerékpáros közlekedés biztonságának megteremtése, a kerékpáros közlekedésben résztvevők számának emelése, illetve a kerékpárforgalmi létesítmények kialakításával a közlekedők komfortérzetének emelése, a turisták igényeinek kiszolgálása.

„Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város területén” című,DAOP-3.1.2/A-11-2011-0031 azonosító számú projekt keretében330,91 millió Ft elszámolható összköltséggel, 90%-os támogatási intenzitással 3704 m új gyalog- és kerékpárút épült, 1228 m újult meg, 924 m kisforgalmi út került bekapcsolásra az úthálózatba, 478 férőhellyel kerékpártárolókkerültek elhelyezésre és kerékpáros szemléletformáló programsorozat valósult meg.

A projekt az Európai Unió Támogatásával az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, a Széchenyi 2020 keretében valósult meg.

További információk: http://www.hodmezovasarhely.hu/kerekparutak


MEGHÍVÓ (2014. | 11. | 03.)

A „KERÉKPÁRFORGALMI HÁLÓZAT FEJLESZTÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELY MEGYEI JOGÚ VÁROS TERÜLETÉN” CÍMŰ DAOP-3.1.2/A-11-2011-0031 JELŰ PROJEKT ZÁRÓ RENDEZVÉNYÉRE 2014. NOVEMBER 3. NAPJÁN (HÉTFŐ) 15 ÓRÁTÓL A HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN A HÁZASSÁGKÖTŐ TEREMBE (6800 HÓDMEZŐVÁSÁRHELY, KOSSUTH TÉR 1.).

Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata 330,91 millió forintos összköltséggel, 90%-os 297,82 millió forintos Európai Uniós támogatásból a Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség közreműködésével valósította meg a város kerékpáros infrastruktúrájának fejlesztését, illetve kerékpáros szemléletformáló kampányokat.

A projekt eredményeként mindösszesen 3704 m új gyalog- és kerékpárút épült, 924 m kisforgalmi út került bekapcsolásra az úthálózatba, 1228 m kerékpárút újult meg, továbbá 9 kerékpártároló került elhelyezésre a város több pontján (478 férőhely). A projekt keretében a BringaSuli és a Bringázz a munkába! szemléletformáló, programsorozat valósult meg.

A pályázat közvetlen célja volt a kerékpáros közlekedés biztonságának megteremtése, a kerékpáros közlekedésben résztvevők számának emelése, illetve a kerékpárforgalmi létesítmények kialakításával a közlekedők komfortérzetének emelése, a turisták igényeinek kiszolgálása.

PROGRAM:

  • 15:00 - 15:05 KÖSZÖNTŐT - ALMÁSI ISTVÁN POLGÁRMESTER
  • 15:05 - 15:15 SZILÁGYI TAMÁS PROJEKMENEDZSER PRZENTÁCIÓJA A PROJEKTRŐL
  • 15:15 - 15:20 A KERÉKPÁROS KAMPÁNYOK TAPASZTALATAI
  • 15:20 – 15:25 A KIVITELEZŐ KÉPVISELŐJÉNEK KÖSZÖNTŐJE
  • 15:25 – 16:00 ÁLLÓFOGADÁS



SAJTÓKÖZLEMÉNY (2014. | 07. | 18.)

ELKÉSZÜLT A KODÁLY ZOLTÁN UTCAI KERÉKPÁR- ÉS GYALOGÚT, GŐZERŐVEL FOLYNAK A VÁROS TÖBB PONTJÁN A TOVÁBBI KERÉKPÁR- ÉS GYALOGÚT ÉPÍTÉSEK, A MESTER UTCAI KERÉKPÁRUTAT IS BIRTOKBA VEHETTÉK A KERÉKPÁROSOK

Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata „Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város területén” című, DAOP-3.1.2/A-11-2011-0031 azonosítószámú projekt megvalósításához 297.820.998.- Ft. Európai Uniós támogatást nyert. A projekt eredményeként mindösszesen 3704 m új gyalog- és kerékpárút épül, 924 m kisforgalmi utat kapcsolunk be a hálózatba, 1228m kerékpárutat újítunk fel, 9 kerékpártárolót helyezünk el (478 férőhely). A projekt nem lenne teljes a BringaSuli és a Bringázz a munkába! országos kampányokhoz való csatlakozás nélkül.

A Kertvárosban a Kodály Zoltán utcában gyalog- és, kerékpárút, a Béke-telep városrészben a Mester utcában a kerékpárút már elkészült, így mintegy 2,133 km hosszú utat vehettek a lakosok birtokba.
A Tarján-, Tabán városrészben a Pállfy-Holló utcán, az Újvároson a Kölcsey utcában kerékpárutat, a Szoboszlai - Virradat sor, Visszhang utcán kisforgalmi utakat kapcsolunk be hálózati elemként. Az Ipartelepen az Erzsébeti úton vezető kétoldali, a Makói úton az egyoldali kerékpárutak újulnak meg. Ezen helyszíneken a munkák befejezése 2014. őszére várható.

A Nádor utcai Általános Iskolához 108 férőhelyes, a Nádor utcai óvodához 22 férőhelyes kerékpároló építésének jelenleg is folyik, a készültség 50%-os. A Varga Tamás Általános Iskolát kiszolgáló 108 férőhelyes tároló már elkészült, ugyanígy a Mester utcaiABC-néla 22, a Magvető utcai óvodánál szintén 22 férőhelyes tárolók, valamint a Kertvárosi Katolikus Általános Iskola és a volt Corvin Mátyás Tagintézmény épülete közötti 174 férőhelyes tároló is.

  • Kodály Zoltán utca: gyalog-kerékpárút 773m
  • Pálffy - Holló utca: kerékpárút 824m
  • Mester utca: kerékpárút 1360m
  • Kölcsey utca: kerékpárút 747m kerékpárutat
  • Szoboszlai - Virradat sor: kisforgalmi utak 559 m
  • Visszhang utca: kisforgalmi utak 365m
  • Ipartelep, Erzsébeti út: gyalog és kerékpárút 311m,399m
  • Makói út kerékpárút 518m.

A BringaSuli és a Bringázz a munkába! országos kampányokhoz csatlakozás keretében 2014. június hónapban a város iskolásait mozgattuk meg, míg 2014. szeptemberében a város munkáltatóinak és munkavállalóinak szóló kampány keretében hívjuk fel a figyelmet a kerékpározás fontosságára a Kossuth téren tartandó nagyszabású rendezvényen.

Költségek:
  • Beruházás teljes költsége: 330.912.220,- HUF
  • Önkormányzati saját forrás: 33.091.222,- HUF (10 %)
  • Igényelt támogatás: 297.820.998.-Ft. HUF (90 %)


A PROJEKTRŐL RÖVIDEN:

A projekt célja Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város sugárirányú kerékpárhálózatán az átjárhatóság biztosítása, a városrészek összekapcsolása. Az érintett városrészek: Kertváros, Tarján-Tabán, Béke-telep,Újváros, Ipartelep.
Hangsúlyos a szemléletformálás(4 kampány).

A projekt keretében a Kertvárosban, Kodály Z.u. - ban gyalog-kerékpárutat (773m) alakítunk ki. A Tarján-Tabán városrészben, Pálffy - Holló utcán 824m kerékpárutat építünk. A Béke-telep városrészben, Mester utcában (1360m) kerékpárutat építünk, kapcsolódva a városi hálózathoz. Az Újváros városrész, és a Kölcsey utcában 747m kerékpárutat, a Szoboszlai - Virradat sor (559 m),Visszhang utcán (365m) kisforgalmi utakat kapcsolunk be hálózati elemként. Az Ipartelepen, az Erzsébeti úton vezető kétoldali, elválasztott gyalog és kerékpárutat (311m,399m), a Makói úton az egyoldali kerékpárutat újítjuk fel (518m),1,8 m-ről,2m-re szélesítünk.
A projekt eredményeként 3704 m új gyalog, kerékpárút épül, 924 m kisforgalmi utat kapcsolunk be a hálózatba, 1228m kerékpárutat újítunk fel, 9 kerékpártárolót helyezünk el (478 férőhely).

Az akcióterületen a következő célállomásokon helyezünk el kerékpártárolókat:

  • Kölcsey utca: Nádor utcai Általános Iskola 108 férőhely (fh), Nádor utcai óvoda 22 fh.
  • Pálffy - Holló utca: Varga Tamás Általános Iskola:108 fh.
  • Mester utca: ABC-nél B+R: 22 fh, Magvető u.-i óvoda: 22 fh.
  • Kodály: Kertvárosi Katolikus Általános Iskola Telephely (MÁV épület) 22 fh, Corvin Mátyás Szakközépiskola és a Kertvárosi Katolikus Általános Iskola között 152 fh.
A projekt kiemelt célcsoportjai: hivatásforgalomban résztvevő lakosság, az iskoláskorúak, valamint az időskorúak. A tájékoztatási és nyilvánossági tevékenységek közül kiemeljük a célcsoportok részére készülő szórólapot és a kerékpáros közlekedés szabályairól szóló filmet. A projekt megvalósítása során 4 szemléletformáló kampányt tervezünk megvalósítani.

Költségek:

  • Beruházás teljes költsége: 330.912.220,- HUF
  • Önkormányzati saját forrás: 33.091.222,- HUF (10 %)
  • Igényelt támogatás: 297.820.998.-Ft. HUF (90 %)

A projektről bővebben:

A projekt hosszú távú célja: az egyre növekvő városi és agglomerációs gépjárműforgalom miatt a kerékpározók biztonsága növelésének érdekében szükség van a kerékpárút hálózat folyamatos, további bővítésére. Jelen projekt keretében a meglévő városi kerékpárhálózat sugárirányú rendszerét összekötő kerékpárutakkal tesszük átjárhatóvá, illetve a Béke-telepet bekapcsoljuk a meglévő hálózatba. A településrészeken a kerékpározás infrastrukturális, társadalmi feltételeiben jelentős előrelépés valósul meg, biztosítva ezzel a hosszú távú célként megfogalmazott fenntartható közlekedési mód, a kerékpározás részarányának növelését.
A projekt közvetlen célja: az akcióterületeken a kerékpáros közlekedés biztonságának megteremtése, a kerékpáros közlekedésben résztvevők számának emelése, illetve a kerékpárforgalmi létesítmények kialakításával a közlekedők komfortérzetének emelése, a turisták igényeinek kiszolgálása.
Az akcióterületen jelenlegi mérések alapján a kerékpáros forgalom átlagosan 2670 jármű/nap. A projektterv alapján a várható helyi, napi forgalom átlagosan 3140 jármű lesz, ami 17,6%-os növekedést jelent.

A projekt megvalósítása során 4 szemléletformáló kampányt tervezünk megvalósítani.
A kampány keretében csatlakozni kívánunk, a Bringázz a munkába! és a BringaSuli országos kampányokhoz.
A BringaSuli kampány keretében 3 alkalommal tervezzünk rendezvényeket: 2012.április, 2012. október, 2013. április hónapban. A rendezvények két részből állnak: elméleti és gyakorlati képzés, bemutató. A kampány keretében minden, helyben tanulóhoz eljuttatunk egy KRESZ-szabályokat tartalmazó kiadványt, illetve minden alkalommal tanpályát biztosítunk oktatókkal, rendőri segédlettel a gyakorlati tudnivalók rögzítéséhez.
Bringázz a munkába! városi rendezvény 2013. május hónapban kerül megrendezésre, tervezetten a Kossuth téren. 1 000 db, KRESZ-szabályokat tartalmazó kiadványt tervezünk eljuttatni a célcsoport számára. BringaSuli oktató pályát, helyszíni kerékpárszervizt biztosítunk.

Műszaki tartalom:
A Kodály Zoltán utcában a tervezési szakasz hossza 772.60 m. A közút burkolatán kívüli gyalog-, és kerékpárút önálló vonalvezetésű, kezdőszelvénye a Hóvirág utcai csomópontban a meglévő kerékpárút, végszelvénye a Királyszék utcai közút burkolata.
A gyalog-, és kerékpárút a közút burkolatától elválasztva, annak szelvényezés szerinti jobb oldalán, önálló vonalvezetésű létesítményként kerül kialakításra. A padkaszélesség 0.50 - 0.50 m, oldalesésük 5 %. A jelentős kerékpáros forgalom miatt az alkalmazott szélesség 3.50 m.
A Pálffy- Holló utcákban a tervezési szakasz hossza 824.12 m. A közút burkolatán kívüli kerékpárút önálló vonalvezetésű, kezdőszelvénye a Dr. Rapcsák A. utcában meglévő kerékpárút, végszelvénye a Damjanich utcában meglévő kerékpárút.
A kerékpárút a közút burkolatától kiemelt szegéllyel elválasztva, annak szelvényezés szerinti bal oldalán, önálló vonalvezetésű létesítményként kerül kialakításra.
A kiemelt szegély melletti biztonsági sáv miatt az alkalmazott szélesség 2.00 + 2 *0.25 = 2.50 m. A padkaszélesség 0.50 - 0.50 m, oldalesésük 5 %. Közösségi közlekedéssel érintett autóbusz-megállóhely a Pálffy utcában található.
A Mester utca Hódmezővásárhely Béke-telep városrészben található, a Rárósi út (44116 j. út) és a Szántó Kovács János utca (45 sz. főút) között. A tervezett kerékpárforgalmi létesítmény önálló vonalvezetésű kerékpárút építését jelenti. A kerékpárút a közút burkolatától kiemelt szegéllyel elválasztva, annak szelvényezés szerinti bal oldalán kerül kialakításra.
A tervezési szakasz kezdete a Rárósi út (44116 j. út) csomópontban, míg vége a Szántó Kovács János utca (45 sz. főút) csomópontban található. A tervezési szakasz hossza 1360.42 m kerékpárút. A kiemelt szegély melletti biztonsági sáv miatt az alkalmazott szélesség 2.50 m. A padkaszélesség 0.50 - 0.50 m, oldalesésük 5 %. Közösségi közlekedéssel érintett autóbusz-megállóhely 4 pár található.
Újvároson a tervezett kerékpárforgalmi létesítmény, egyrészt a Kölcsey utcában önálló vonalvezetésű kerékpárút építését, másrészt a Szoboszlai utca - Virradat sor, továbbá Visszhang utca nyomvonalon kisforgalmi utak hálózati elemként, forgalomtechnikai eszközökkel történő kijelölését, jelenti.
A tervezési szakasz kezdete a 4414 j.ök. út 0+182 km. szelvényben (Kölcsey utcai csomópont), míg vége a 4415 j. ök út 3+032 km. szelvényben (4421 j.ök. út 30+495 km. sz. - Virradat sor csomópont) található.
A tervezési szakasz hossza 746.58m kerékpárút (Kölcsey utca) és 559.14 + 365.00m forgalomtechnikai eszközökkel kijelölt kisforgalmi út (Szoboszlai utca - Virradat sor, Visszhang utca).
A Makói út (4415 j. ök. út) mellett meglévő 1.80m széles, 517.78 fm, az Erzsébeti út (4421 j. ök. út) mellett meglévő kétoldali, egyirányú 1.80m széles kerékpárút és közös kerékpárút - gyalogút, 311+399=710fm szélesítése 2.00m-re,burkolat-felújítása. Jelenleg a kerékpározás balesetveszélyes!
A Kölcsey utca elöregedett itatott aszfaltmakadám burkolattal, aszfalt és felületi bevonat felülettel rendelkezik, felülete mozaikosan repedezett, a burkolaton teherbírási elégtelenség mutatkozik, a lecsökkent teherbírású helyeken süllyedések, kátyúk keletkeztek.
A jelenlegi a Kölcsey utcai közút burkolatán történő kerékpározás balesetveszélyes! A jelentős kerékpáros forgalom miatt az alkalmazott szélesség 2.25m.
A padkaszélesség 0.50-0.50m, oldalesésük 5 %.
A Makói út (4415 j. ök.út) és az Erzsébeti út (4421 j. ök.út) mellett meglévő 1.80m széles kerékpárút szélesítése 2m-re és a burkolat-felújítása 1228m-t érint.

  • Kivitelező vállalkozás: DÉLÚT Építő és Bányászati Kft.
  • Engedélyes és kiviteli tervek elkészítése: Vakondok '97 Tervező Iroda Kft.
  • Műszaki ellenőrzés: Vakondok '97 Tervező Iroda Kft.